Jan 21, 2019

# family # hatyai

TRAVEL KE HATYAI, THAILAND (PART 2)

Assalamualaikum, hi..

Rentetan dari part 1 di Hatyai maka terjadilah part 2. Hahaha..

Sambungan ya..

DAY 3

Bangun pagi-pagi kami dah bersiap untuk keluar breakfast.

Restoran Hamid

Restoran ni berdekatan dengan hotel yang kami nginap. Jalan kaki je. Restoran ni memang popular di kalangan pelancong terutama yang muslim sebab diyakini Halal. Untuk kita yang baru pertama kali datang memang agak susah untuk mengenalpasti restoran-restoran halal. Kami order roti canai dua, roti sekaya, nasi lemak. Air milo, teh o ais dan teh. Total semua adalah 336baht (RM40++). Mahal sangat wei. Bukan lah kedekut tapi kalau dekat Malaysia kita boleh dapat sarapan pagi yang mewah dengan harga macam tu. hihihi..🙊 Untuk rasa pon biasa sahaja. Maybe tak berapa pandai yang pilih menu-menu yang sedap. Lagi pon harga untuk menu yang gempak-gempak harga pon gempak. Tak berbaloi untuk kami yang hanya nak makan untuk breakfast.

Sepanjang jalan dari hotel ke restoran ni korang akan nampak banyak penjaja tepi jalan. Ada jual baju dan souvenir. Beli tshirt budak dua helai total 180baht. Masa singgah pantai Samila hari sebelumnya ada beli satu tshirt dewasa harga 100baht dan satu tshirt budak 80baht.

Check out..

Sebelum keluar breakfast dah kemas sikit time budak2 tidur jadi senang tak banyak dah nak kemas sangat.

Travel bersama-sama anak-anak yang masih kecil ni kita kena pandai urus masa supaya kita tak haru biru sangat. Packing, kemas buat time budak-budak tidur jadi teratur sebab tak ada yang mengacau.

Menuju ke van

Bergambar dengan anak sulung

Kalau korang perasan bibir mak kat atas pelik macam bengkak. Tetiba kan nak dekat-dekat bercuti mulut kena allergic. Tak sesuai pakai makeup remover dekat bibir. Tambah pula mulut jenis kering. Susah betol kulit kering nih. Nanti kita share skincare routine untuk dry skin kalau ada masa.

Bagi gambar kecik je supaya korang tak geli. hahaha. Ketara area tepi bibir sampai ke atas bibir. Sapu pelembab je tak dapat nak warna warni. huhu.. Mak cik bawang mesti cakap sebab mulut jahat tu jadi camtu. 💢
BigBee Hatyai


Kalau datang BigBee Garden kena gambar dekat sini tau. Haha~
Posing belakang tu tandas🙊






















Sampai-sampai sini kami terus masuk ke ruangan untuk test madu secara percuma. Sedap madunya tak terlalu manis. Macam ala-ala teh manis. Lepastu korang boleh round-round dalam kedai ada macam-macam jenis madu yang dah diproses menjadi produk-produk kesihatan.

Nama pon BigBee Garden maksudnya ada kawasan garden tempat nak foto-foto kan.. Tapi cuaca agak terik dengan ramai orang masa tu jadi tak berapa selera untuk bergambar. Gituh..

Nora Plaza

Selain tu Nora Plaza pon antara kawasan tumpuan pelancong. Dekat sini korang boleh try minun air sarang burung walid. Kalau macam teringin tu boleh lah try harga dalam 120baht kalau tak silap. Tapi.. tak sedap... kihkihkih~

Kalau korang cari barang-barang kulit boleh singgah di Nora Plaza ni. Ada juga jual benda-benda lain lagi macam souvenir, tshirt ke apa semua tu standard lah. Kitaorang habis dalam 312baht. Baju dekat Nora Plaza mahal.

Tak turun Nora Plaza sebab budak-budak tidur + ramai giler orang

Chang Puak Camp


Adik bongsu. Nasib tengah cuti sem jadi boleh teman ikut sama kitaorang.
Dekat sini popular kalau nak tengok gajah-gajah besar. Besar giler okay. First time tengok gajah tinggi besar depan mata. Nampak sangat tak pergi zoo. Dekat sini macam-macam aktiviti korang boleh buat tapi semua berbayar ya kecuali nak masuk tengok-tengok tak ada bayaran.

Dekat bawah ni antara aktiviti yang boleh kita buat beserta harga yang dikenakan. ⇊

Gambar google

Ni lah gajah yang korang akan naik nanti. Besar. Tapi seram lak takut jatuh. 
Antara aktivi yang kitaorang buat dekat sini adalah aktiviti tengok tengok sahaja. Hahahaha...🙈


Sebelum balik Malaysia kami singgah lunch dulu. Cuma tak berapa pasti nama tempat dia. Sampai-sampai kita pilih seafood dalam ice box nak makan ikan apa, ketam ke sotong ke. Nampak fresh semua.

Menu ikan masa sweet sour, sayur kailan goreng dan telor dadar. Total 255baht.. murah dan sedap. view pon cantik menghadap laut. Cuma pelik kenapa pergi thailand tak order tomyam.. Adoyai...

Tak tshu lah nama tempat makan ni apa..

9 comments:

  1. Salam ukwah dari saya untuk anda..
    saya sudah follow anda #

    Jom follow blog klik profil

    Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
    Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
    Komen yang baik2 sahaja ye..
    Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..

    Terima kasih sekali lagi..ya

    ReplyDelete
  2. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. d5955de097d530cebcbc4d41021f8fe4
    website kurma
    sms onay
    website kurma

    ReplyDelete
  3. Thank you for your explanation, very good content. 3a9b2cff464331f4e48f70bf545f68fb
    define dedektörü

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terjah Mereka Pula:

Follow Us @soratemplates