Jom tengok apa yang menarik ^^v

Exchange List

Senyum sorang2...


Senyum ada mcm2 maksud n mcm2 gaya korg lontarkan. ada senyum kambing, senyum sinis, senyum mengejek, senyum menggoda, senyum manis dan mcm2 lg.

Ni ha nk story pasal adk aku ni. Mlm2 terbgn tido tgk dia main laptop i. mengoline lh tu konpemnye.. Dh la dok dalam golap leh lak senyum2 sorg2. Aiiiii~ pe kes lak dak nih. #$%^&*
Msti chating ngan someone nih smpai suke sorg2. ai bru 13 thun kowt dh pandai nk chating2, pakwe2... sekeh bru tau. Belajar dlu. Bercinta ble dh msuk u nti. lalala~

owh dan lagi dia nih pandai memenuhkan segala harta dia dlm lptop i.. nk bukti???


hah... u see...
hmm xensem lh dik.. hahahha... demanding pe hal aku. Bkn aku yg punya. ngee~

hish... pagi-pagi dah buang mood.

Nak g keje awl lah plak bersiapnye.. So tgk lh pape yg patot..
Tbe2 aksi main tersentuh2 tgn lak. Agak2 lh kowt nk bergambar pon. Xpe lh... lain kali rapat2 ckit biar dpt cnfm2 msuk gmbr. Ada aku kesah. hahaha~

SeLaMAt hAri Raya AidiL ADhA

Esok Semua muslim n muslimat menyambut hari raya haji @ aidil adha.
Oleh itu dikesempatan ini sya nk ucapkan selamat hari raya aidil adha kepada keluarga, sahabat handai, jiran tetangga, n to olz blogger..

sedikit cetusan ilmu untuk tatapan semua:

- Aidil Adha dirayakan pada setiap 10 Zulhijah tanda pengorbanan Nabi Ibrahim dan anaknya Nabi Ismail dalam mentaati perintah Allah.
-Ia juga simbol perpaduan ummah apabila setiap tahun umat Islam berhimpun di Makkah untuk menunaikan ibadat haji.

-Perayaan yang diraikan umat Islam bukan semata-mata aktiviti sosial tetapi adalah satu ibadat yang dituntut dalam agama.

Garis panduan merayakan Aidilfitri dan Aidiladha ada persamaan dan perbezaan.

Jika pada Aidilfitri kita dilarang berpuasa pada hari raya pertama, pada sambutan Aidiladha dilarang berpuasa selama empat hari iaitu pada 10,11,12 dan 13 Zulhijjah dimana ia disebut Hari Tashrik.

Bertakbir hanya sehari di Aidilfitri tetapi dituntut bertakbir selama empat hari berturut-turut di Aidiladha, disunatkan mengerjakan solat sunat hari raya, diwajibkan membayar zakat fitrah pada Aidilfitri tetapi disunatkan melakukan ibadat korban sebagai tanda ketakwaan dan keimanan terhadap Allah selepas solat sunat Aidiladha.

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Tiada amal anak Adam yang lebih disukai Allah pada hari Aidiladha melainkan ibadat korban. Sesungguhnya binatang yang dikorbankan itu akan datang pada hari kiamat lengkap dengan tanduk, bulu dan kukunya. Sesungguhnya ibadat korban ini diredhai Allah sebelum darah binatang itu jatuh ke bumi. Maka hendaklah kamu berasa lapang dada dan reda akan ibadat korban yang kamu lakukan.” (Hadis riwayat At-Tirmizi)

Dapat difahami bahawa apa yang dituntut daripada ibadat korban ialah keredaan dan lapang dada kita untuk melakukan ibadat itu, bukan terpaksa, terikut-ikut atau untuk menunjuk-nunjuk. Apa yang akan sampai kepada Allah bukan daging, atau binatang korban tetapi ketakwaan yang mendorong kita melakukan ibadat korban.

Perayaan Aidiladha berlangsung selama empat hari dari 10 Zulhijah hingga 13 Zulhijah. Selama empat hari itu disunatkan berkorban dan daging korban akan diagih-agihkan kepada mereka yang miskin sebagai satu cara penyucian jiwa bagi mereka yang kaya.

Kita juga sewajarnya menziarahi sanak-saudara dan keluarga terdekat serta kenalan untuk menguatkan ikatan persaudaraan sempena menyambut Aidiladha. Kegembiraan meraikan hari raya amat digalakkan dalam mentauhidkan Allah.

Ibadat korban mencerminkan dua perkara. Pertama, ia adalah wasilah atau perantaraan bagi mengeratkan hubungan sesama anggota keluarga dan masyarakat. Kedua, ibadat korban mencerminkan sifat keihsanan yang sangat dianjurkan Islam.

Tetapi apa yang berlaku di tanah air kita ialah semakin ramai menjadi kurang prihatin dan memahami tujuan sebenar sambutan hari raya seperti yang disarankan agama. Pada pertengahan Ramadan sudah berkumandang lagu raya seolah-olah kita lupa sebenarnya ibadat berpuasa menuntut pengorbanan nafsu yang tinggi.

Media elektronik berlumba-lumba meraih penonton dengan menghidangkan pelbagai rancangan hiburan, hinggakan semakin ramai terpaku di hadapan televisyen dan amalan untuk menziarahi sanak saudara serta sahabat handai makin dilupakan.

Cuti umum Aidiladha pula dianggap seperti hari cuti biasa, diisikan dengan tidur atau membasuh kereta. Mungkin ramai beranggapan Aidiladha khusus bagi mereka yang sedang menunaikan haji di Makkah menyebabkan ramai yang tidak berapa mengambil peduli untuk meraikan Aidiladha.

Sudah sampai masanya kita kembali kepada al-Quran dan as-Sunnah untuk menyambut hari raya supaya pengisian yang dilakukan mendapat keredaan Allah. Wang untuk membeli pakaian baru adalah lebih baik digunakan untuk melaksanakan ibadat korban.

Kemungkinan kita boleh meraikan Aidiladha tahun ini dengan mengorbankan seekor lembu yang dikongsi bersama ahli keluarga, kemudian daging korban diberikan kepada orang miskin atau komuniti orang asli supaya dapat merasai nikmat keimanan serta penghayatan Aidiladha.

Semoga segala yang dilakukan mengikut apa yang disyariatkan. Amin..



Saat-saat terakhir bersama



Seperti x diduga sesuatu itu akan hilang dalam sekelip mata sahaja.
Ajal maut jodoh pertemuan semua di tangan Allah.
setelah lama berpisah. Dua insan bertemu kembali untuk mengisi kekosongan sejak 8 tahun lamanya.
Tiada kata yang mampu menggambarkan rasa hati hanya air mata mengisi setiap detik saat berlalu.
Segalanya dilupakan. Kisah lama biarkan pergi dan kisah yang baru biarkan bersemi.
Setelah lama dipendam rasa, pahit pertanyaan mereka dan hidup tanpanya.
Banyak persoalan bermain di benak. "Mengapakan tidak sedari dulu?"
Mungkin jika dulu pon mak x marah.

"Ayah nk rasa kak lang masak lh"
"Kak lang masak ayam masak kicap je lh ye."

"Cm ne?"
"Sedap... rase pedasnye, rase kicapnye." Thumb up (^^)v

(-_-)

(time 1st raya 2010)

Memang dh nmpk membesar benda tuh..
huh... nmpk gemuk lh ayah. (mmg gemok pon.. ngee)

Gembira ayah kerap dtg umah jenguk2 kami.
nk tido kt umah pon xpe.

................................................................................................

Semuanya x lama. Tuhan bagi kami 5 beradik pinjam dalam 4 bulan sehinggalah 1 nov 2010.
Bagaikan tersentak.
Kucupan seorang ayah bila berjumpa anak2nya dibalas dengan kucupan semasa rohnya tiada di jasadnya.




(time buat bacaan yasin supaya ayah cpt sembuh)


Semuanya telah ditentukan. Cepat lambat perginya seseorang itu tidak dijangka. Hargailah selagi hayatnya ada.



(Gambar terakhir kami bersama)

Pertemuan yang bermula dengan bicara air mata berakhir dengan air mata.
Belum sempat mewalikan, melihat hari kegembiraan dan bercuti bersama.
Dia dtg hanya seketika untuk pergi selamanya. Al-Fatihah.

Tenangkan setenang air tiada buaya.. opss

salam w.b.t

pernahkah anda sedih???

mcm2 sebab kn3.. tah pape.. mengade2. lolz!!!

bila dia mrh, xmampu menahan sebak,
bila kita merajuk, terpaksalah rujuk sndiri hati ini,
bila kita sedih, pejamkan mata biar mereka xlihat,
bila kita tidak ceria, anggp lah dihadapan penuh badut, hahaha...

ape lak yg dimerepekkn nih. pening pale kebelakangan nih.

babai~

lama kan xpost something kt pelangi's story nih

setelah di tambah ditolak dibahagi n didarab.. lama jugak x melayan blog nih. Slalunye ble bosan ble ada prob n ble nk meluahkan sesuatu je bru melayan. kah3 kecian di ank tirikan ye.
Almaklumlah skrg dh start keje. Skema gile kt keje xlayan pon tenet. Computer tuh on je mmg hari2 dibuka tp x berguna. Ke aku nih skema gaban x berani nk menggode-gode pape??? hoh!!
not my type.. keje wt cara keje. hahahha cewah... padahal meronta2 nk keje gov sbb nk leh main tenet ari2. (sungguh useless) lalala~

Minggu sebelom start keje tuh seminggu demam+selesema+batuk. Adoi mmg x larat lh.. tp Still pose. Cm syg nk ponteng sbb bkn selera pon nk mkn. Baik pose je. kan kan kan???
waktu berbuka pon mmg x selera gak nk mkn. mkn sikit je. Biase leh tmbh dua kali ke. Tp ni siap xleh habis lg. At last jadi lh kekurusan semula. Timbang2 dh 45kg je berat. ok ke x ek?? hmm bole lh. Trima je seadanya. kejap nk kurus kejap nk gemok. Manusia2!!!

Hehe tp bersyukur sbb masih ada yg menyayangi hati kecil ini.. Sentiasa ambl berat n byk membantu. Thankz my love.

dugaan

Bila bertunang org kata darah manis..
tmbh lagi byk cobaan n dugaan yg akan kita lalui dalam tempoh masa tuh..
tunang nih melatih kita untuk mengerti erti suatu perhubungan rasmi dan satu ikatan.
Ikatan ini melatih kita untuk membiasakan diri apabila kita mempunyai ikatan dgn pasangan n adakah kita mampu untuk meninggalkan dunia bujang kita dan memulakan dunia berkeluarga..
Semoga kita semua yang sudah bertunang di luar sana dapat mengelak dari sebarang dugaan dan berbahagia hingga ke akhir hayat. Aminnnn...

SooooSSSS~

Setiap kali kuar jalan mesti aku nk singgah p timbang berat.. mmg dari dulu sampai sekarang xbole nk lekang. Dulu2 zaman muda belia lagi cun mercon timbang berat msti mesin tuh kate i nie slim.. owhhhhhh~ bak org kata kne tiup angin mau terbang sama2 ngan angin tuh.. kureng asam tol.. mulut xdak insuren ke???

Skrg kalo nk timbang xlebih dr 47kg mmg xsah. HAMPAS!!! tol.. mmbuatkan setiap kali jalan ternmpak mesin penimbang tuh msti nk bertapak jp. ngee~ Memang dah xkesah dah. Kalo nk dating pon nak gak singgah timbang jap. Mmg ngelabah time tuh sebab berat mula cecah 50kg. Risau sangat mmg nmpak dh kegemukan time tuh kt beberapa tmpt kritikal. Org yg dulu kata kita nih kurus skrg kate beso dia ni skrg. Hadoi~ toink toink.. xseswaiii i pendek.. (-_-)

Jiwa hati nurani cari2 kalo ada pil kurus badan.. (pikir2 tu sume keje gile)
Tup2 kakak promote brg dia beli n tunjuk2 body dia. ueeekkk~ xmau i.. hahaha
Ooowwhhh tgk ponggong dh kecik lebih kurang ko je.. akak lg lh dah beranak empat..
Arghhhhhhhh~ jeles k. Pkai pe???? losyen mustajab...
ok pe lagi bile kuar je trus cari bendalah tuh. Ok nk yang paling kuat: warna oren gituh
katanye panas tp ble pkai menggigil i u... uuuuu~
bukan tu je.. pas brape lama pkai losyen tuh. Kne ambk keputusan mendiet. Xmakan malam.
Berhasil k...

CAYALAH....

Skrg mmg x 50 kg lg tp kekal je lak kt 48.. trun ckit kn cantek.. hohoho~

Tp kegilaan nk menimbang je xberubah2..
sampaikan abg z kite belikn penimbang berat badan.. (kang xcakap tuk berat bdn org igt penimbang gula lak) .

taadaaaaa....


abg..... penimbang ni xde suare ar.. hohoho~

biar lah bintang berbicara...(-_-)

Cinta itu indah..

Apabila manusia saling mencintai mulalah pertautan dua hati, harapan demi harapan, dugaan dan pelbagai..

pabila kita rindukan nya, kita berfikir adakah dia merindui kita,
pabila kita menatap gambarnya, adakah dia jua perlaku seperti kita,
pabila kita sentiasa berfikirkan nya, adakah di sentiasa berfikirkan kita atau masih memikirkan yg lain,
pabila kita marah, adakah dia akan memahari kita juga...
pabila kita menjaga pergaulan, adakah dia juga menjaganya,
bila kita meletakkan sepenuh hati kepadanya, adakah dia seumpamanya.. full stop!!

Kadang2 kita tFont sizeerlalu berharap sesuatu yang bertimbal balik. Hanya dua jawapan kepada persoalan di atas. YA atau TIDAK... Semua terserah kepada pasangan dalam setiap perhubungan. Sesungguhnya setenang2 air di muara jgn di sangka tiada buaya.. (opss betol ka nih)

Bagi mengelakkan permasalahan kita perlulah byk bersabar n muhasabahkan diri kerana tindakan yang melulu akan binasa selalu.

Bila bercinta kadang2 lagi byk penipuan dan syak wasangka dan perselindungan. (motif??)

Percintaan ada yang pahit dan ada yang manis. Tepuk dada tanya selera. (^^)v

*tidak ada kena mengena dengan yang mati atau sebaliknyaerm
*tertakluk kepada terma dan syarat. wahaha~

finally...


Akhirnya setelah mengharungi panorama kehidupan sebagai single mingle... ekeke~(yeke??)
pastu pada tarikh yg diperkenan oleh duli2 ahli keluarge sekalian termenterailah janji diperkotakan.. 10/7/10 aku diijabkabulkan... oopppssss!!! (terlebih suda) terikatnya tali pertunangan antara abg Z dgn akak S atau nama penuhnya zasssssssss... layan.. kih3..

Mmg sgt penat sblum majlis nih. Macam2 kono buek. Tp xpe hasil nya terbaek...
Dpt pelamin spon bju spon makeup spon... (kalah artis bagai org spon2 nih) tu lh nti u all cari sedare yg ada kelengkapan cm tu. Sng pilih je mne kenan. hohoho~

Kita kongsi lh ckit gmbr tym tuh ek... (satu je ckup kih3..)


kenangan lalu

salam w.b.t... duduk2 tgk2 gmbr lama tibe2 teringat masa kt u dlu... ewah cm dh lama lak aku meninggalkan zaman di universiti padahal xsmpai 2 bulan lagi aku menganggur kt umh neh. hmm.. dulu mse time habis kelas je cpt2 ajak cik tehah p cafe mamam. wah byk nye makanan.. aku pilih2 then cari purse putih yg dh jadi cream tuh. ish mana lak nih.. adoi bru teringat tertinggal bwh bantal kt bilik. Dan2 kerap lak cm nih. Almaklumlah kt bilik bwh bantal tuh cm kire selamat gituh dr perompak malam. Kalo dorg seluk2 cnfm tersedarnye.. kih3~ nasib ada teman mse nk g mkn. kalo x malu guwe.. Silap2 kne basuh pinggan mangkuk kt belakang. dushhhh!!! Hai rindu lak kt group mse tahun akhir. Sbb sblum tuh aku n tehah group lain dan kita org berpaling tadah. lalala~ bersebab k. Ble dh tension2 wt keje pastu plan2 jalan2 g mkn2, g round KL, g down town ke up town tah.. hehe.. n last skali g i-city. even aku n tehah je pompuan yg 3 org laki lalaki katakan dorg sgt lh menghormati satu sama lain n sng dibwk berborak. part kutuk2 pon thu je dorg nih kalah pompuan. gagaga~

haa ni satu lagi kisah kt u yg sengal mengal. Nk d jadikan al kisah.. g lh nk wt gmbr pasport, leh lak tauke kedai tuh kata aku nih cm org jawa.. (aduh pak... ngak thu ngomong jawa neh. Ngapain bicara sebegituh) pastu xde mkne lh aku nk tny lebih lnjut.. xtau motif dia ckp cm tu kt aku. (sebb mata aku sepet ke?? sbb hidung x mancung ke?? sbb muka aku kuning terang cm kne tenyeh kunyit ke?? arghhh biar r) tp kalo kita tgk cite2 sinetron tu muka dorg cntk2 kn.. lalala~

hmm sape nk gemuk kne masuk u ke?? aku masuk u makin debab aku. masuk cm tiang kuar cm drum.. owhhhh no no no...

Bercerai!!!

panas topik ari nih..
rumah tangga mana xkan bergolak.. skali skala putir beliung akan muncul jgk.
Diam2 seseorg itu, ble mrh @ rase x puas ati akan menyebabkan org itu especially lelaki menunjukkan rse xpuas hati dorg kt si isteri.

Cube teka apa terjadi bila pergaduhan or isu2 sensitif muncul dlm kehidupan sesebuah keluarga.
1. pukul (biasenye laki r kn.. kih3)
2. nanis (holoholoholo... pompuan kot)
3. mengadu kt mak or ayh (org tua ble tgk ank cm ni msti dh ngelabah)
4. baling2 barang
5. hentak2 barang n so on
6. mula lh larikn diri..
7. ank2 bingung
8. diam..
9, byk lh lagi. 'lu pikir r sndiri.. wa x larat nk listkn sume nye ok)

Mybe untk org yg berpengalaman mcm aku x seberapa layak utk menilai sume ni. Aku sndiri bujang lagi tau.. but no available.. lalala~
Tapi berdasarkan apa yg aku lihat td. Benda ni kecik je. Tapi sekecil api bole membara n membakar diri.
Tambahan lagi bila kita tinggal dgn ibu bapa skali. Bila gaduh ofcos lh ada yg nanis2 n ibu bapa pon panik dan sama2 naik angin. Rasionalnya, xde penyelesaian untuk mslh remeh jika cmpur tgn bermula dgn api+api.

solution yg bole di buat:
wt muka yg sgt x innocent. (eh msti lh.. kita x wt pape pon kn)
wt2 x thu (what happen nih....)
pastu g kt laki yg mrh tuh. (tgu lama ckit, kang x pasal2 kita yg kne)
then slow talk lh kt laki tuh ckp knp jadi cm nih.. hmm kita wt dialog nk3??? best ckit nk menghayati.. hik3

si penyibuk: knp ni tettt... apa dh jadi?
si suami: xde lh biase lh mslh umh tgga.. pastu mak cmpur tgn jadi cm ni lh.
si penyibuk: laaa... ye lh tp knp jd cm ni. Knp kakak nangis? cbe cite ckit.
si suami: ni soal hati..
(adoi dh mcm filem soal hati. ada kan?? huhu)
si penibuk: Knp lak
si suami: biase bole je hujan2 pon ambk n anta dia g kje. Basah2.. ni tbe2 lak naik kete ngan supervisor dia.. bukan xbiase org ambk kalo ujn pon..
si penyibuk: (adoi kureng paham mulanya..) knp kakak nk g keje ni ngan laki ke?
si suami: xlh ni pasal pg td. Kn dia balik keje pagi. hujan pastu dia naik kete ngan laki.
si penyibuk: ooo jeles lh ni. alah tetttt nih.. xde papelh tuh. bla bla bla bla...
byk lagi tp malas nk taip... kah3... cube wt cite sndiri ye.

hmm... ssh gak kn ble dh berkeluarga.. jeles menjeles ni lumrah alam. Tp biasenye pompuan kuat cmburu tp ni laki yg kuat cmburu. Ada gak laki cm ni. Sbnrnye kita bertuah ble laki ni jeles kt kita. Nmpk sgt yg di benar2 mencintai kita n xnk kehilangan kita. So sweet...
Tp ada tempatnye.. kalo smpai tgn naik kt sana cni apa kess. igt ngah masuk WWF kot..
Harap2 jauh lh sume tu kt keluarga anda anda dan anda semua ye..
org ketiga yg ada di sekeliling xperlu lh naik angin sama. Tp kita bole membantu meringankan situasi tuu.. kebijaksanaan anda mampu menyelamatkan keadaan. Amin..

(owh bru teringat.. patotlh tbe2 je pg td tutttt masuk bilik then baring2 kt bilik i..) ha tu lh ending cite nih.. gaggaga... jgn pelik lh. n jgn byk assumption lak ek.

Yang baru tak sama Yang lama

(^^)v

Bila pikir2 scra tidak waras. Sesuatu yg baru tu tidak akan mempunyai value nye yg sama dgn yg lama. Wlau pun di tukar ganti, yg lama pasti still kita igt. Betol x...
kadang2 kita salah faham. Kononnye sudah ada yg baru, maka dgn tindakan rasionalnya yg lama disisihkan dan tidak dimanjakan. (aik apa nih)

teruskan...

Dalam kehidupan byk yg kita x perasan sebenarnya statement ini logik. Kita bukan budak2 lagi yg hanya bole berfikir jalan cerita pendek seperti aku sebatang pensil or aku sebuah basikal yang hanya menceritakan penyisihan bagi pihak yang lama. story mcm ni mungkin masih digunakan oleh budak2 sekolah rndh. Kita yg dewasa mampu berfikir. Hidup xselalu indah n mati x selalu kelam. Mungkin selama ni kita, kami atau pun pemerepek ini sndiri cuba menyembunyikan sesuatu untuk mengelak dari sesuatu perkara.


Namun,, msti korg dh pening kn.. adoi..
byk perkara yg bole di kaitkan bahawa yang baru xsama dengan yang lama. Bagi diri ni biarlh yg lama tetap bersama.

1. walaupun ada ayah baru tp, yang asli (lama) tetap x dapat dilupakan atau di ganti. Value nye x sama. Perasaan yg akan dirasai x sama walau kita pupuk semai n baja. Even kita menghormati mereka tapi... kita still mahukan yg lama dan sayangi nya biar dipanah dengan panah yang berbisa kerananya. Biar marah tp dia still ayah kita dan kita pernah melalui panorama kehidupan tidak kira suka ataupun duka. Kini kuharap yg lama tidak meninggalkan ku dan yg baru bahagia di sini seperti kemahuan diri nya.

2. Teponku hilang... uhuk.. walaupun diganti baru sekalipun, namun tepon lama tetap dirindui. Padaku ianya xdpt nk digantikan dgn kehilangan yg dialami. Perasaan terhadapnya berbeza sama sekali. Meskipun hanya tepon katak or nokia 3310 sekalipun. Kekesalan tetap terbekas.

3. hmm pe lagi ek.. bf lama???
owh hello...
bf merupakan nilai yg tidak diiktiraf secara rsmi. kih3... kalo tunang o husband bru bole.. so kawan2 kalo bab2 bf nih.. yg lama ke yg baru ke terserah anda. ianya fleksibel..
tp.. untuk my future (tunang n husban) i alwayz lov u.. i harap u x pikirkan yg lama. cetttt~ hahahha...

ok lah

Hepy father's day to my daddy, my love, my bro, my fren especially my team group..


babai nk g magrib..

maaf jika ada byk salah..

alahai friendster..

kecian fs dh lama x tertambat hati. Semenjak dh kemaruk kt fb.
Fs ditinggalkan mcm 2 je setelah ku temui teman bru yg bernama fb.
Fb dh ada, so fs jeling pon cm xnk. hahaha...

Tp ble tbe2 rindu kt fs. usha2 lh gak... tgk2.. fs dh xcm dlu. hampeh xde sape pon nk comment kn..
lain lh kalo fb smpai xlarat nk bce. (hik2 tipuuuuu x bek tau)
check2 mesej.. aik mne ilangnye sume msj. was2 cm ada org gode2 je..
mentang2 lh fs dh solo.. so rmai sgt nk cucuk jarum. huh!!

nanak tawan fs lg lh.. nk delete tp cyg.
3 taun bersama.. x mungkin dilupakan walaupun x slalu bersama ye cik fs. ngee~


Msti fb jeles sbb byk sgt nama fs dlm post nih.. huhuhu
fb jgn isau.. sb fs byk kali sbb ni kn alahai fs,,
soo kalau nk byk2 fb next time kite wt alahai fb eh..

kih3....

eh2 cop2..
korg pening x bce benda2 yg kita post kt blog nih??
xpe2 nanan isau ek.. i xmrh u all
sbb lec i pon suh i g msuk kelas BM.

lec: apa nih ayt tunggang langgang.. kalo wt tesis betol2. Biar benda yg u nk smpaikn sy bole rse.. bole feel.. tukar balik ayat nih.
lec lagi: haa yg ni pon sama betolkn ayat dia
aku yg sdg terhangguk2: hehe baik Dr. hmm eh yg ni Dr yg bg ayt cm tuh.
lec: eh yeke.. kamu ni yg xok sume saya salah. Yg ok sume kamu lh ye..
aku: hehe betol Dr...
lec: pas ni baik awk g ambk kelas blajar BM betol2.
aku: dlm ati lh. agak2 lh sume nk jawab bagai.. "(bermonolog: hai pelik tol. Mse skolah dlu cm ne leh dpt A je slalu.. kui3)

still confusing..
lalala~

Dh lama x jenguk

salam...

lama sgt dh x mengupdate this blog. Mcm2 kisah dh berlaku sepanjang tamatnya zaman bujangku di uni..

pahit manis perit getir sume ada. Kadang2 tergerak gak nk update blog nih dgn kisah2 yg aku lalui tp cm sewel je nk cite sume tuh.
kadang2 blog ni satu alternative nk kepoh2, nk lepas geram, luahan hati, cetusan minda, diari diri dan mcm2 lagi lh mengikut penilaian individu itu sndiri.

huhu.. pe hal lak nih.


so nk cite lh sikit peristiwa terbaru yg aku alami ye..

(skip je.. hahaha msti sgt mmbosankan)

sad story mory tau.. fon ilang..
cm ilang nyawa ble ilang fon tuh.
(fon kn mmbolekn kita col2 pakwe.hehe) pakwe je ke??? hmm xkn mak kot. satu umh xkn nk col bagai. hahaha..

Habis ilang sume gmbr kenangan dlm fon tuh xsmpat nk transfer.. penat posing2. gagaga~

Habis pusing cari fon tp xjmpe siap melakukan spotcheck ke ats beberapa individu. Cian lak dorg kalo dorg mmg x bersalah. tu lh first time aku beli tepon tp ilang lak.
touching u~:(

Next mori sad2 is bout my beloved alias my cinta (hehe blushing2 seyh) Hmm belek2 lappy nya tibe ym tersign in automaticly.
sob sob sob~ usha2 then stop.
i'm start crying.
xnk story mory pasal nih. hey go go u.. lost my memori..
yeayyy nothing happens la..
no worry plzzz pelangi...

family problemas.. x nk pikir dh. sibuk je ek nk thu..
hahahha...

k lh next time i stori stori lg ek..
byk lg yg berlaku sblum ni tp kang jd cm thesis lak duk cite dlm nih.. babai.. muaaaaaahhh..
lalala~

BerAkHir sUdAh SegALanYa..

hmm dh brape lame x mengendahkan blog nih.. berkarat seyh~

almaklumlah hamba kebizian dgn exam dan berlaku sedikit kecelaruan minda..
Smlm adalah hari exam last buat hamba d cini..


Setelah 3 thun pengajian ni.. akhirnya sume nye berakhir dgn sekelip mata.. sume mcm tiba2 je. tup2 dh habis blajar..

Kenangan bersama member2 xbole dilupa.. yg lucu ada, sedih ada, mcm2 ada...
x dapat nk dibayangkan nti masing2 mmbawa hala kiri masing2 di serata malaysia ni..
Gud luck to u friends.. i'll miss u all.. Muaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh!!!!

dia datang lagi tanpa ku undang!!!!!

yeah ..
mmg xde sape suke time exam. Tp kne terima ia seadanya. Ni adalah minggu exam yang terakhir aku untuk menggondol skrol ijazah sarjana muda ku.. mood study melanda satu universiti sbb bkn i sorg je nk exam.. dorg pon nk gak.. harap dapat buat yg terbaik dlm exam ni. Dia lah penentu segala2nya... tamat lah exam ku n pelajaran ku di universiti tetttttttttt pada 27 April 2010..

Hantu tol... bila nak buat kerja je ngantok ngantok je nak buat kerja,,

adehh~
cm mne ni ble ngadap keje@asgmnt mate dh mula merapat n feel tdo memuncak..
malas gler nk wt keje.
otak igt tilam n bantal je..
Hopefully dpt siapkan sume keje dgn cemerlang n bernas.
(don loike kalo asgmnt cm rubbish.. tp tkt jadi rubbish) maklumlah otak kita xsame ngan otak lecturer. Kan3x??? kalo same baik aku jadi lec xyah dok study memanjang. kui3x..
k lh korg. Nk wt keje n tetttt....

hape tettt2???

ntah..

weiii katil kate pergi kubur kata mariii.....

seyh~

SUNVILLE PROPERTIES SDN BHD



Wah mmg dh lame sgt x update blog. Maklumlah skrg ni ble nk penghabisan sem sume jadi bz.. berlambak2 keje nk disiapkan. (lain kali jgn wt keje last minit lg ok)
Kadang2 je ada peluang try gak curi2 ckit masa nk buke blog nih tp xmenyempat nk post pape ok. Tapi buku muka ari2 sempat lak. kih3..(gelak sopan). Smpai ada yang tegur knp blog ni dh berlalang. ngeh~
Tesis xbergerak dgn kadar segera, asgmnt tergesa2 wt, tido still lelap, mndi still basah. :p
Hmm semalam baru habis satu presentation yg paling rumit keje nye. Letih dibuatnye hanya kerana satu perancangan projek pembangunan. Boleh dikatakan berhari2 dok discuss mengadap mereka.



(mereka yang ku tatap hari2. huh!!)


Dari pagi smpai petang dok bertenggek kt lib smpai cik Din naik kenal muka2 kitaorg n port kitaorg xpernah berubah. Mcm dh setting nama kitaorg kt cituh.. hehe~
Mula2 sblom kita org hari2 discuss tu mcm2 benda jadi. Selisih faham, marah2, geram2, tension2, stress lh n macam2. Btw kita bila melakukan kerja scr berkumpulan ini haruslah sntiasa menjaga hati ahli2nya n cube mengelakkan perkara yg bole membangkitkan kemarahan n ketidakselesaan mereka2 dlm kumpulan tu. Tp lama2 makin hari makin syg. Group kami kembali teguh n bekerjasama dgn hati yg suci.. ewahh~
penat lelah menyiapkan projek besar nih smpai keje lain lak yg terabai. aiseh... terok2..
Kebetulan lecturer untk subjek ni adalah merangkap supervisor aka mama aku.. adoi tiap kali jmpe dia sound aku sbb xanta lagi tesis aku kasi dia tgk. Huhu.. (merewang je thu)
eh3x chop2 aku pon xthu merewang tuh apa tp mcm sedap je gune ayt tu so i pon gunee..

Kerana projek pembangunan ni mnybbkan peluang untk brjumpa ngan kekasih hati tidak kesampaian sbb sabtu ahad pon dok discuss.. huhu so sad... sory abg.. (baru je nk g facial same2.. frust tol last minit cncl)

huh!! byk lagi benda yg berlaku kebelakangan ni tp kang kalo dok cite sume dh jadi cm diari lak blog nih.. ekeke~ bkn ada org nk bce pon.

-Kepenatan, kelelahan dan pengorbanan kami sebagai peneraju SUNVILLE PROPERTIES tidak disia-siakan kerana kami berjaya merangkul tempat kedua dalam kejohanan olahraga.. ekkk??? pe da.... merepek xabes2 i nih.. harap maaf.



-siaran tergendala-







manager: fendi
asstn: tehah
accountant: sya lh tu...
architect: ayob
marketing: ipin

haa tu pics selepas present n time snap2 wit our group.
Mmg bersyukur kerana berjaya mengalahkan 5 group yg lain dan dua diantaranya adalah merupakan saingan yg menjadi kegerunan kitaorg kerana mereka mmg selalu melakukan kerja yg gempak2. Kecewa ckit ada gak sbb x mng tempat pertama. hehe~ gatai tol.. lagi satu kecewa sbb kami x decide betol2 n masukkan part yg gempak2 kt bahagian akaun. Padahal 13 pages wt keje pengiraan akaun tuh tp xmasukkan pon.. :( agak kecewa tp xberguna. Aku merangkap akauntan agk kecewa kerana tidak dapat menumpukan sepenuh perhatian kt bahagian keuntungan syarikat sbb sibuk tlg wt bahagian lain gak. N kami (tehah n i) mlm sebelom present sibuk mengedit slide kasi cntk n menarik gituh. Xpe lh dapat tmpt kedua pon orait kerana hny kekalahan tipis dgn jrk mata hanya 1.5. Yipiii...

Tp xpe sume dh selesai n tinggal peratus untk exm lak.. harap2 dpt wt yg terbaik tuk exm n dpt A gituh.. Bru berbaloi.. hehe~ mama Dr Azima kasi A tau untk i...
ha ni pulak gmbr time discus lg:

adeh lmbt lak nk upload gmbr seterusnyee.. loading lame tol.

uik???

bru je ckp gmbr dh kuar. hik3. Layan~







(muke sume sememeh keletihan)

P/s: muka ku nmpk besar mybe sbb mata ku nmpk kecik.. huhu~ ada x ubt nk kasi mate ku x nmpk sepet.. seyhh~

wah xsabar nih..

haa korg nk thu knp i asyk xsabar2 nih..
i xsabar u nk thu rich PTC ku melambung smpai 1000 usd. Sbb kalo dh 1000usd bru leh dapat.
hishhhh!!!!!!!!
melaun tol. Igt main ape?? sehari dh wt tup2 dpt dh. Kne byk berusaha ckit nih. Rjin2kan diri mengklik link..
But skrg kt account ku dh mencapai dkt 200usd dalam masa xsmpai sebulan. Tu pon sbb jarang2 bukak benda alah nih CLICK .
Hadoyai best2.. nti leh ar beli lptop baru. Byk tuh kalo dpt.. 1000usd tuh. Cbe cnvert ke RM.. ha brape2??? kire2 @#$%^&&*

thank you RICH PTC

cinta???

sesungguhnya diri ini mmg mencintaimu,
xada dusta di antara kita,
x pernah terlintas nk menduakan dia dan x pernah terfikir untuk mencari pengganti x kira d mana diri ini berada nanti. Dia satu2nya insan yang kini telah memiliki hati ini. Malam ku rindukan mu siang ku perlukan mu. Jauh lubuk hati ni dh x terbuka untuk mencintai org lain dan percaya serta memohon di satu kan hati ku dan hati mu jua bersua roh mu dan juga roh ku. Terikat menjadi satu. X perlu di ragui lagi kerana telah ku kunci hati ini dan dia simpan kunci dalam poketnye (huhu dia yg ckp cm tu).


~Abg syg SYG abg~

memang kamu bukan org yang pertama tetapi kamu ada org yang terakhir memiliki hati dan cinta ini sehingga ke akhir hayat ku. (InsyaAllah marilah berdoa agar segalanya lancar tanpa gangguan)
Pernah dulu ku lafazkan perpisahan tapi dia mampu mengubahnya menjadi percintaan yang hakiki. Mungkin ini lah yang dinamakan jodoh antara kita.

SIKAP dia yang cool menyegarkan jiwa raga dan kematangannya teserlah membibitkan ketenteraman. Mmg hati ini mulanya keliru dan perasaan takut bercampur baur. Pernah dulu kecurigaan menyelubungi menimbuskan kesabaranku. ADAKAH DIA BENAR2 MENCINTAI KU DAN ADAKAH AKU BENAR2 MENCINTAINYA? Segalanya terjawab sehingga kini dia mencintai diri ini dan diri ini sangat mencintainya walau apapun yang terjadi. Diri ini rela bersusah senang bersama kerana keyakinan hanyalah berada pada diri kita sendiri. Jika kita tidak bersikap n berpemikiran positif terhadap diri maka kita tidak akan mengecapinya.

Berulang kali ku nyatakan bahawa cinta ku untuk mu tetapi bukan yang pertama kerana cinta pertama kita adalah sama iaitu cinta padaNya yang satu. Kasih sayang yang ku taburkan bukanlah debu tetapi kutaburkan bunga mawar putih sesuci cintaku padamu. walau jauh beribu batu namun wajahmu selalu terbayang dibenakku.


..:TERIMA KASIH CINTA:..


Kerana sudi menerima diri ini seadanya. Bukanlh bijak, kuranglah manisnya, sederhana ilmunya, tidaklah sempurna sehingga boleh di bicarakan mulut2 di luar dunia...


Tapi kepastian yang tiada tolok bandingnya..


-CINTAKU CINTAMU-

adoi lamanya aku curang kat blog nih... tak tengok dah berapa lama.

blogger-emoticon.blogspot.comhai sume..
penulis blog ini sgt busy kebelakangan nih.
so mmg xtercuit page blog nih.
penuh ngan sawang2 dh. uhuk3. Tlg2 merajinkan diri anda bersihkan segala mak nenek nih ye.^^v

lagi sebulan je nk final ni..

APAKAH PERASAAN ANDA???

whaTTTTTTTT???


ofcos gementar........... gagaga.
blogger-emoticon.blogspot.com

for u dearest lov

my lov,

For The Rest Of my Life
I praise Allah for sending me you my love

and

I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you... (exactly
blogger-emoticon.blogspot.com)


For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you

I know it deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along .. :)
I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
I`ll love you eternally

I know that deep in my heart.. darling..

blogger-emoticon.blogspot.comInsyaAllah.........





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terjah Mereka Pula:


up