Jun 21, 2010

Yang baru tak sama Yang lama

(^^)v

Bila pikir2 scra tidak waras. Sesuatu yg baru tu tidak akan mempunyai value nye yg sama dgn yg lama. Wlau pun di tukar ganti, yg lama pasti still kita igt. Betol x...
kadang2 kita salah faham. Kononnye sudah ada yg baru, maka dgn tindakan rasionalnya yg lama disisihkan dan tidak dimanjakan. (aik apa nih)

teruskan...

Dalam kehidupan byk yg kita x perasan sebenarnya statement ini logik. Kita bukan budak2 lagi yg hanya bole berfikir jalan cerita pendek seperti aku sebatang pensil or aku sebuah basikal yang hanya menceritakan penyisihan bagi pihak yang lama. story mcm ni mungkin masih digunakan oleh budak2 sekolah rndh. Kita yg dewasa mampu berfikir. Hidup xselalu indah n mati x selalu kelam. Mungkin selama ni kita, kami atau pun pemerepek ini sndiri cuba menyembunyikan sesuatu untuk mengelak dari sesuatu perkara.


Namun,, msti korg dh pening kn.. adoi..
byk perkara yg bole di kaitkan bahawa yang baru xsama dengan yang lama. Bagi diri ni biarlh yg lama tetap bersama.

1. walaupun ada ayah baru tp, yang asli (lama) tetap x dapat dilupakan atau di ganti. Value nye x sama. Perasaan yg akan dirasai x sama walau kita pupuk semai n baja. Even kita menghormati mereka tapi... kita still mahukan yg lama dan sayangi nya biar dipanah dengan panah yang berbisa kerananya. Biar marah tp dia still ayah kita dan kita pernah melalui panorama kehidupan tidak kira suka ataupun duka. Kini kuharap yg lama tidak meninggalkan ku dan yg baru bahagia di sini seperti kemahuan diri nya.

2. Teponku hilang... uhuk.. walaupun diganti baru sekalipun, namun tepon lama tetap dirindui. Padaku ianya xdpt nk digantikan dgn kehilangan yg dialami. Perasaan terhadapnya berbeza sama sekali. Meskipun hanya tepon katak or nokia 3310 sekalipun. Kekesalan tetap terbekas.

3. hmm pe lagi ek.. bf lama???
owh hello...
bf merupakan nilai yg tidak diiktiraf secara rsmi. kih3... kalo tunang o husband bru bole.. so kawan2 kalo bab2 bf nih.. yg lama ke yg baru ke terserah anda. ianya fleksibel..
tp.. untuk my future (tunang n husban) i alwayz lov u.. i harap u x pikirkan yg lama. cetttt~ hahahha...

ok lah

Hepy father's day to my daddy, my love, my bro, my fren especially my team group..


babai nk g magrib..

maaf jika ada byk salah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terjah Mereka Pula:

Follow Us @soratemplates