Jom tengok apa yang menarik ^^v

Exchange List

Tutorial: Memakai Pashmina

Salam..

Sekarang ramai yang pakai pashmina atau shawl termasuklah aku. Tapi lebih prefer memakai pashmina sebab bila pakai nampak lebih labuh dan kainnya yang tak jarang. Tudung sarung aku jarang pakai. Bawal aku pakai sebab ada banyak stock bawal. Haha..

Jomlah tengok tutorial ni.

Jenis 1


1. Macam biasalah sebelah pendek.
2. Sebelah panjang.
3. Lipat tepi bahagian panjang macam di gambar.
4. Kemudian tarik bahagian yang sudah dilipat tu ke sebelah dan pinkan.
5. Lebihan bahagian panjang tu ikut bawah bahagian pendek, pusingkan ke atas kepala dan pinkan.
6. Bahagian pendek pula di bahagian muka lipat seperti gambar dan pinkan.

Setelah mengikut cara di atas. Bahagian pendek akan dibiar terlepas begitu sahaja selepas dipin pada peringkat ke 6. Kalau korang tak suka, boleh teruskan cara kat bawah ni pula.

 Jenis 2


1. Ambil hujung bucu pashmina bahagian pendek tu. 
2. Tarik ketepi macam dalam gambar.
3. Ha.. pinkanlah supaya tak jatuh. (Guna pin yang dah ada kat situ je)
4. Peace. Hehe~

Tutorial ini hanya menggunakan tiga jarum je. Kalau korang nak ganti dengan butang pon boleh jer. Aku pakai jarum sebab aku lupa mana aku letak butang keronsang aku. Hahaha..Lagi satu aku suka pakai cara ni sebab tak guna butang dekat bawah leher. Tak adalah aku tergaru-garu sebab aku ni elergik pakai butang. Dia jadi gatal. Nak pakai butang emas tak mampu aku karang hilang-hilang. Lalala~

KALAU KORANG RASA LECEH PAKAI MACAM NI. 
PAKAILAH TUDUNG SARUNG JE. KAN SENANG!!! (^^)v

8 budak comel:

Faiznur Anis said...

memang la leceh tpi teringin nk pkai
apepon thanks atas tutorial ni

pelangi isya said...

Hehe.. wlcm.

MeEra said...

Thank you.mklumt yg bgus.i will happy if u visit my blog at http://epymimixoxo.blogspot.com and be my follower.tq :D

pelangi isya said...

Done follow dear.

Anonymous said...

mcm ssh ja pon nk pkai .........

pelangi isya said...

Susah tak payah pakai. haha. :)

Anonymous said...

Tak fhm lgsung, lah.. camne ni?

Nur Anessa Kalana said...

Salam.. pelangi isya. :) seronoknya! Rsa cakap ngan artis jerr.. haha! Malunya! ~_~ thanks for the information. Sesekali, boleh visit fb sy , nessakalana@facebook.com. Pelangi Isya zzang!! :D

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terjah Mereka Pula:


up