Jom tengok apa yang menarik ^^v

Exchange List

long lasting ( cerita dongeng pendek)

kisah 1:

Sorg baby ni mmg suka sgt mengangis. kemana shj maknya pergi mesti kena bawa baby ni sbb dia pantang letak nk nangis. Mmg payah seorang ibu untuk menjaga ank yang berperangai mcm ni dgn perlu membuat kerja rumah n mencari rezeki. sesungguhnya tugas ibu sangat berat dan kemuliaan mereka disanjung. syurga di bawah tapak kaki ibu. Pada suatu malam,, ibu ini sedang sibuk hendak membasuh lampin anaknya agar bole digunakan selepas anknya terkencing atau terberak nti. konpem kene tukar baru. So dia pun menggagahkan diri yg penat itu untuk membasuh lampin. Dalam hari si ibu..( hmm mcm tebar roti canai) tp roti canai dh rabak. uhuk.. coz kain lampin 2 dah koyak lah. majoriti sume koyak almaklumlah kain 2 kn dari ank 1st nye dulu. Nk beli baru xmampu.. (rintihan si ibu). Sedang asyik membasuh roti kirai a.k.a kain lampin..

ank menangis: uwek3x uweeeeeeeeeeekkkkkkkkkkkkkk
si ibu: ayahnya tlh tgk kn ank 2 dia nangis
si ayh: (berdengkur)
si ibu: menggerakkan badan si ayh agr bangun.
si ayh: (gerak2 badan wt isyarat yg dia dh sedar)
si ibu: (bergerak lah sambung membasuh lampin yg banyak mlm2 buta 2)

si baby xbenti2 nk nangis jer... tiba2

DIIIIIIIIIAAAAAAAAAAMMMMMMM!!!!!!!!! (ha ambik ko)

si ibu terkejut mendengar teriakan si syh.. dan dia pn pergi ke kawasan kejadian. Si ibu tgk si ayh sedang mengangkat si ank tinggi2 sambil menjerit ..


(angkat cm 2 tp xcium lh)



si ibu tgk anknye dh keras. Muka terus tukar jadi biru oo... nasib baik xjd ijau. huhu... Apa lagi si ibu terus terkam mengambil ank nya dan memeluk ank nya yg dh jadi keras n kebiruan tuh. Peluk dgn kasih syg dan mengusap2 anknya itu agar kembali normal.. bagaimana pula dgn si ayh??? hmm... xpeduli kn langsung. Tak rasa bersalah ke? Tak takut ke ank nye jadi pape nti??? mungkin tiada perasaan syg dan kasihan terhadap anknya itu or itu xpenting kerana ank leh buat lg... (perlukah??)

.............................................TAMAT.....................................................

0 budak comel:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terjah Mereka Pula:


up