Jan 26, 2012

# blog tutorial

Tutorial "Enable Right Click"

tutorial ni khas untuk web browser Mozilla Firefox.

Mesti ramai yang bosan tiap kali nak klik kanan je keluar macam-macam yang blogger buat. Antaranya: eh takmo takmo right click, cubit kang kalau right, kan kita dah pesan jangan right click. Haha geli kan macam tu. Mereka semua ada sebab buat macam tuh. Mereka popular tau. Nanti orang ambik segala maklumat or gambar mereka untuk kegunaan yang tidak sihat.

Eh takmo takmo....

Tapi kalau rasa penting sangat nak copy maklumat sebab nak buat kerja rumah atau nak sangat copy gambar pemilik blog buat kenangan so sila rujuk langkah-langkah dekat bawah ini.

Langkah 1

klik pada “Tools” dan tekan “Option”

 Tutorial Copy Paste (enable right click)

Langkah 2

Pilih “Content” dan buang tick pada “Enable Javascript”

 Tutorial Copy Paste (enable right click)

Langkah 3

Tekan “OK”.. selesai sudah.. nanti jangan lupa tick balik “enable Java script” tu sebab banyak program yang memerlukan javascript.

P/S: kepada pemilik blog or laman web yang taknak hakcipta anda di copy tolong jangan guna Javasript, sebab ianya terlalu mudah untuk diatasi. cara terbaik ialah guna coding yang lain! yang lagi susah untuk mem’belok’ artikel anda dari di copy atau kalau xnk sangat org len copy, takpayah buat blog . :p

p/s lagi: kepada student jangan suka sgt copy-paste je ok!.. hahaa.. :p

Haha itu adalah pesanan pemilik blogger ini

Untuk pengetahuan korang aku sebelum ini pun menggunakan khidmat disable right click. Tapi selepas memikirkan benda alah tu merumitkan aku masa nak refresh dan tangan aku yang gatal selalu nak right click, jadi aku pun buangkannya. Peace (^^)v

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terjah Mereka Pula:

Follow Us @soratemplates