Sep 25, 2012

Part 3: Kalau nak nampak muda jangan makeup over

Salam semua... 

Erk tetiba je part 3 kan. 

Perempuan ni tak boleh dipisahkan dengan barang makeup. Especially kalau yang dah berkahwin dan berumur 20 dak keatas. Jangan tipu korang tak bersolek. Sebab pakai lipstik pon kira barang soleklah juga kan.

Masa aku belajar kt u dulu pon tak suka bersolek sangat. Pakai pelembab fair&lovely, bedak baby dengan lip gloss je. Tapi makin lama makin start pakai benda alah tambahan pulak. Tu pengaruh siapa??? Rakan!!! Cliche okay. 

Okay teruskan baca ye.


Kalau bermakeup seeloknya yang simple tapi nice jer. Haha. Tak perlu over sangat sebab muka akan nampak lebih tua dari usia anda. Biar natural ok ok je lah. Aku memang suka sangat produk silkygirl. Kalau nak makeup natural boleh pakai silkygirl. hikhikhik~ Ni bukan iklan berbayar okay.

Sebelum ni aku ada buat entry pasal solek jugak. Tapi semua kata nampak macam tak bermakeup pon. Oleh tu mari tengok sini.



Haa dah perhati gambar dekat atas ni?? Tak banyak beza pon  kan. Cuma yang belah kanan tu nampak putih gebu sikit. Kulit aku ni jenis kuning sikit. Memang dari lahir lagi mak aku kata aku punya kulit putih kuning. Kebanyakan baby kan putih kemerahan. (Aku pon tak paham kenapa cerita pasal baby pulak. grrr)

Gambar before after tu bukan gambar asing-asing. Tapi gambar sebelah kiri tu aku dah buang makeup. Fungsi blusher tu boleh buat muka aku nampak kurus sikit kot. Muka akukan bolat. Hoho.



Ha meh dekat-dekat tengok eye shadow aku pakai pon sikit je tapi nyata. Aku tak calit penuh satu kelopak mata aku. Macam ape pulak karang aku rasa kalau penuh warna kat mata aku. Aku biasa kalau makeup keluar tak adalah shading hidung aku. Sebab aku rasa kalau korang shading hidung nampak macam orang tua. Tengok bawah..


Kiri tak shading hidung kanan sudah di kasi mancung. Nampak tua kan. Arghhh! Eh chop nak gitau makeup kali ni aku tak pakai eyeliner pon. Sebab aku dah pakai eye shadow hitam sikit ganti eyeliner. Lagi more natural rasenye. Hikhik malu i. Tak pandai makeup pon nak kecoh-kecoh. Ye tak.

Sekian. Dari orang yang tak pandai makeup tapi ada hati melaram. Haha~

Eh tak pernah baca part 1 & 2? 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terjah Mereka Pula:

Follow Us @soratemplates