Jom tengok apa yang menarik ^^v

Exchange List

Telur bungkus

Ini penyakit orang tua
Apakah??? hehe
Ini adalah penyakit orang perempuan yang rasa mereka dah tua. Mulalah post-post entry yang macam kat bawah nih. Peace. (0.0)v


Semalam aku masak telur bungkus inti ayam, tomyam dan sayur kangkung goreng.
Tetiba je dah kena sawan masterchef. Bajet-bajet nak hias-hias bagai.
Senang je buat telur bungkus nih. Meh sini makcik nak bagi ramuannya

Telur bungkus
3 biji telur
bawang merah 2
bawang besar 1/2
bawang putih 3
cili kisar sesudu
cili hidup
serbuk kari sedikit je
cili sos
ayam cincang
sayur mix
garam
gula

Mula-mula panas minyak.
Pastu tumis bawang semua dan cili kisar
Pastu tabur sedikit serbuk kari (sikit je)
Masukkan ayam
Tambah sos cili
Tabur cili hidup dihiris sikit
Tambah sayur mix
kacau lah jangan lupa ye.
Tambah gula dan garam secukup rasa
Tambah sikit pasti sedap. hehe 
Pastu jangan  lah lupa buat telur dadar nipis (tak payah terbalikkan)
Keluarkan dekat pinggan dan letak bahan yang dah masak tadi tu kat tengah-tengah
Pastu bungkuslah
Kalau tak bungkus dah jadi bukan telur bungkus nanti
Siap...


Errr dah selesai dimakan.
Yummy... Tapi termasin sikit. Fail... hahahahha.. babai.







   


0 budak comel:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Terjah Mereka Pula:


up